Kaymakam Ağa oldu

Kaymakam Ağa oldu

Bu yıl 55.ncisi düzenlenen geleneksel Darende Zengibar Karakucak Güreş ve Kültür Festivalinin 2008 yılı ağası Kaymakam Vural Karagül oldu.

3 Eylül 2008 12:09
font boyutu küçülsün büyüsün


Bu yıl 55.ncisi düzenlenen geleneksel Darende Zengibar Karakucak Güreş ve Kültür Festivalinin 2008 yılı ağası Kaymakam Vural Karagül oldu.

Geleneksel olarak her yıl tertiplenen ve çok sayıda güreşçinin kisbet bağlayıp peşrev attığı er meydanında artırma ile seçilen güreş ağalığına bu yıl komitenin aldığı kararla görev yaptığı süre içerisinde ilçeye önemli hizmetlerin kazandırılmasını sağlayan Kaymakam Karagül seçildi.

30 Ağustos Zafer Bayramı onuruna tertiplenen ve yarım asrı aşkındır Darende’de yapılan güreşler bu yıl organizasyon tartışmalarıyla başladı. Her yıl festivali düzenleyen Belediye organizasyon yapmayacağını duyurunca iştirakçi kuruluşlarda güreşlerin yapılmayacağını bildirdi. Kamuoyuna güreşlerin yapılmayacağı bilgisi yayılınca, sivil toplum kuruluşları devreye girerek organizasyonun gerçekleşmesini sağladı. Adana Yüreğir Darendeliler Dernek Başkanı Mustafa Polat, Mersin Darendeliler Derneği Başkanı Hulûsi Şavluğ, Gazeteci Emin Tatlıcı önderliğinde yapılan organizeye, Darende Kaymakamı Vural Karagül, Darende Sağlık Eğitim ve Kültür Vakfı, İnşaat Mühendisleri Odası Adana Şubesi, Çukurova Darendeliler Derneği, İstanbul Darendeliler Eğitim Vakfı, Ankara Darendeliler Derneği, Malatya Darendeliler Derneği, Adana Darendeliler Derneği, Ayhan Erden ve Güreş Ağası Hasan Güçlü’de destek verdi. Komite tarafından hazırlanan güreşler, az izleyici ile sönük ama coşkulu geçti.

Festivalin ilk günü Darende Avcılar Derneği tarafından trap atışları yapıldı. Dernek Başkanı Bekir Ecevit 42 kişinin yarışlara katıldığını belirtti. Trap atışlarında ilk üçü Darende’den katılan atıcılar aldı. Birinciliği Murat Karabıyık, ikinciliği M. Fuat Özkan ve üçüncülüğü ise Hacı Karabıyık aldı.

Festivalde CHP Malatya Milletvekili Mevlüt Aslanoğlu’nun Darendeli İş adamlarından sağladığı maddi kaynakla müzik şölenide düzenlendi. Mahalli sanatçılar, Ali Turaç ve Türkü’nün sahne aldığı programda vatandaşlar gönüllerince eğlendi.

Başkan Önal katılmadı

Güreşler, çok sayıda sporcunun katılması ve tartı işlemlerinin uzaması nedeniyle gecikmeli başladı. Darende Belediye Başkanı Memduh Önal’ın katılmadığı güreşe, izleyiciler de geçmiş yıllara oranla daha az rağbet gösterdi. Geçtiğimiz yıllarda er meydanına gelen AK Partili Milletvekilleri de bu sene güreşleri izlemeye gelmedi.

45, 50, 55, 60, 65, 70, 75, 80, 90 ve ağır sıklet arasındaki kategorilerde yarışan 285 güreşçinin katılımıyla gerçekleşti. Güreşlerde en fazla ağır sıklet kategorisine 47 pehlivan başvuru yaparak er meydanına çıktı.

Tertip komitesi adına bir konuşma yapan Ayhan Erden, yüreğine güven kişiler olarak organizeyi yaptıklarını söyleyerek amaçlarının; "55 yıldır yapılan bu etkinliğin kesintiye uğramaması ve Darende’nin bu kutlu gününün devam etmesini sağlamaktır" dedi.

Güreş Ağası Hasan Güçlü ve Adana Yüreğir Darendeliler Dernek Başkanı Mustafa Polat da yaptıkları konuşmalarda Darende’de güreş geleneğinin sürmesi için herkesin ilgi göstermesi gerektiğini söyledi.

Şevkimiz arttı

Programda bir konuşma yapan Darende Kaymakamı Vural Karagül, 3 yıldır görev yaptığı ilçedeki görev süresi dolmasına rağmen, başlatmış olduğu çalışmaları devam ettirmek amacıyla 1 daha uzattığını ve bu süreyi de Darende’ye en iyi şekilde hizmet ederek geçireceğini ifade etti. Kaymakam Karagül konuşmasının devamında; "Görev yaptığım süre içerisinde toplu konuttan, organize sanayine, turizm projelerinden eğitime yönelik çok sayıda projeyi hayata geçirdik. Kısa sürede gerçekleşen bu hizmetler bizim şevkimizi arttırdı. Sırada tüm Darendelilerin hayali olan Yüksekokulun açılması kaldı. İnşallah o konuda da önümüzdeki günlerde ciddi adımlar atacağız. Çünkü İnönü Üniversitesinin yeni Rektörü Prof. Dr. Cemil Çelik bu konuda bize yeşil ışık yakmıştır. Yüksekokulumuz için bina konusunda da Adana’da bulunan Vehbi Güzel adlı hemşehrimiz gerekli yardımı yapacağını söylemiştir. Ayrıca şu an aramızda bulunan Nazım Turgut beyde bir bina yaptırma konusunda fikrinin olduğunu beyan etmiştir, inşallah bu fikri Darende Meslek Yüksek Okulu binası olarak gerçeğe dönüşür" dedi.

Güreşleri, Malatya Vali Yardımcısı Orhan Çiftçi, CHP Malatya Milletvekili Mevlüt Aslanoğlu, AK Parti Malatya İl Başkanı Ahmet Çakır, CHP İl Başkanı Celal Berktaş, MHP İl Başkanı Ömer Ekici’nin yanı sıra çok sayıda Darendeli ve güreşsever izledi.

Güreşçiler kavga etti

Dünya, Olimpiyat, Avrupa ve Türkiye şampiyonluğunu elde etmiş onlarca güreşçinin yarıştığı müsabakalar sırasında tartışma ve kavgalar da oldu. Puan yüzünden tartışan rakiplerin kavgası nedeniyle güreşlere zaman zaman ara verildi. Hakemin verdiği karara rağmen rakibi ve izleyicilerle tartışan güreşçiler, komite tarafından liste dışı bırakıldı.

Güreşlerde en fazla ilgiyi çeken ise 5 yaşındaki Abdullah Özcan oldu. Sakarya şiirinin tamamını duygularını yansıtarak, gür bir sesle okuyan küçük Abdullah, izleyicileri coşturdu. Malatya Vali Yardımcısı Orhan Çiftçi tarafından günün anısına düzenlenen bir madalya takılırken, izleyiciler de Abdullah Özcan’a harçlık verdi.

Ağalık arttırmasında ise Hasan Güçlü’nün yanı sıra 8 aday daha çıktı. Arttırma yapılırken Ayhan Erden bir açıklama yaparak, komitenin aldığı kararla ilçeye olan hizmetlerinden dolayı Kaymakam Vural Karagül’ü ‘2008 Güreş Ağası’ ilan ettiklerini duyurdu.

Yükümüz arttı

Ağa seçilen Kaymakam Karagül’e, alkışlar arasında eski ağa Hasan Güçlü tarafından fes ve kıyafeti giydirildi. Eski ağalar, ağa adayları, komite üyeleri Kaymakam Vural Karagül’le halay çekerek coşkuyu arttırdı. Ağa seçildikten sonra bir konuşma yapan Vural Karagül; "Kaymakamlıktan daha ağır bir yükün altına girdim, ama bu şeref Darendelilerin bize göstermiş olduğu kadirşinaslıktır, ağalığı da en güzel şekilde inşallah sizlerin desteğiyle yerine getiririm. Güreşlerimiz ve geleneklerimiz birlik ve beraberlik içerisinde yürüyecektir" dedi. Ağa olarak ilk taahhüdünü de yapan Kaymakam Karagül, yapımı devam eden kapalı spor salonu tamamlandığında Darende’de de bir güreş takımı kurarak Zengibar er meydanında sonsuza dek Darendeli gençlerin kisbet bağlayıp, peşrev atarak, yaptıkları güreşlerle ünlerine ün katması için elinden geleni yapacağını söyledi.

Bu gelenek yaşamalı

Tertip komitesi tarafından festivale katkı ve katılım sağlayan bazı kişilere plaket verildi. CHP Malatya Milletvekili F. Mevlüt Aslanoğlu festivalin yaşaması için herkesin el ele vermesi gerektiğini söyleyerek; "Ben Darendelilerden alıp, Darende’ye verdim. Bu gelenek, bu güzellik yaşamalı, yaşatmalıyız, herkes hiçbir ayrım gözetmeksizin burada el ele vermeli, bu güzel tablolar sonsuz kadar sürmeli" dedi.

Kaya Başpehlivan

Güreşlerde er meydanında kıyasıya yapılan karşılaşmalar sonunda Başpehlivanlığı Amasya’dan katılan Ali Rıza Kaya alırken, Rıza Yıldırım (Tokat) ikinci, M. Sait Bingöl (Erzurum)’de üçüncü oldu. Diğer kategorilerde sıralamalar şu şekilde; 45 kilo; Mehmet Söyler (K.Maraş), Cumali Tatar (K.Maraş), Kasım Özcan (Erzurum). 50 Kilo; Can Erköfte (Adana), Burhan Altıntaç (K.Maraş), Ahmet Çınar (Hatay). 55 Kilo; Gökhan Yıldız (Ankara), Emre Arlı (Hatay), Sercan Kırlak (K.Maraş), 60 Kilo; Yücel Aksaka (Erzurum), Ayhan Bakır (Amasya), Ahmet Ertürk (K.Maraş), 65 Kilo; Arif Kama (Sivas) Yusuf Benekli (Ankara), Y. Emre İşcan (Mersin), 70 Kilo; Aziz Demirtaş (Tokat), Mehmet İlkan (Ankara), Fatih Yerli (Çorum), 75 Kilo; Adem Akbulut (Erzurum), Arif Yılmaz (Adana), Abdullah Aykaç (Ankara). 80 Kilo; Fırat Binici (Erzurum), İbrahim Bölükbaşı (Erzurum), İlyas Yıldırım (Tokat). 90 Kilo; Serdar Böke (Ankara), Hakkı Ceylan (Çorum), Ahmet Serbest (Çorum).

Festivalde Darende Emniyeti de üstün gayret göstererek güreşlerin huzur içinde geçmesini sağladı.








Bu haber 3,523 defa okundu.


yorumlayorum ekle


Yorumlar (39)
  • Hazeyn / 17 Ekim 2008 19:51

    Burada hiç kimsenin kalitesini bilmek ve tartışmak durumunda değiliz. Bu bizi ilgilendiren bir taraf değildir. Biz taraf olmamalıyız ki böylesi sorunlar oluşmasın ve gerçekler gün yüzüne çıksın. Sorularımın cevaplanmasını bekliyorum...
  • aliş / 15 Ekim 2008 23:54

    akp ilçe başkanı söyler tabi!

    atacak çamur bulamayınca dilinize bu filmi dolamışınız .AKPilçe başkanı kim,niye böyle birşeyi şimdi uyduruyor bunu birkaç gün sonra hepimiz anlayacağız..!adamın hesabı belli.Yazık ediyorsunuz bu memlekete, bu şekilde gerginlik yaratılmaya insanları birbirine düşürmeye çalışıyorlar. lütfen yorum yapan arkadaşlar biraz sağduyulu olup,yazdıklarımıza dikkat edelim.çamuru atanın birde atılanın kalitesine bakarsak zaten olayı çözeriz çünkü biz Drendeliler bunu anlayacak kadar zekiyiz zannediyorum.farkında olmadan kullanılmayalım,ilçemizinde huzurunu bozup,bazılarının ekmeğine yağ sürmeyelim.selamlar...
  • Hazeyn / 13 Ekim 2008 17:57

    ...

    sayın yorumcular yapılan yorumlarda görüyorum ki yorumlar festivali değil eski siyasi çekişmeleri içermekte. Ama benimde yeni duyduğum Kenger Filmi için 84 milyar ödendiği ve bunun Memduh Önal tarafından bizzat AKP ilçe başkanına söylenmiş olması çok acıdır. Ne acıdır ki belediye ye maddi külfet getirdiği söylenerek el etek çekilen festivale yardım edilmezken böyle bir filme yardım edilmesi. Üstelik sayın Başkanın oğlunun da oynadığı bir film olması hasebiyle de bu tenkitlerin oluşması gayet doğaldır. Burada Önal' a düşen görev bu "Kenger Filmi" olayını aydınlatmaktır. Şimdi Sayın Başkan'ın şu soruları cevaplandırmasını rica ediyorum.
    1- Kenger Filmi İçin 84 milyar ödenmişmidir. (oyuncuların otel, yemek, malzeme masrafları v.s )
    2- Böyle bir ödeme yoksa sizin de mensubu bulunduğunuz partinin ilçe başkanı asılsız bilgi mi vermiştir. Bu bir iftiramıdır.
    3- Gazetelere verdiğiniz beyanlarda bu işin sadece belediyeye yüklenmemesi gerektiğini iş adamlarımızın bu taşın altına el koymaları gerektiğini belirttiniz. Peki yaklaşık 4,5 yıllık görev sürenizce hangi iş adamını aradınız Hal ve hatırını sordunuz önceki festivallere davet ettiniz.
    Bu sorularımın cevap bulması umuduyla saygılar sunarım.
  • Vahap / 12 Ekim 2008 09:06

    bu arada

    Sayın Akbay ayrıca I.P no aynı belki sen değilsin bilmiyorum ama senin bağlı olduğun bir hattan demekki birisi daha yazıyor artık onu bilemeyeceğim .onuda sen açıkla çünkü ben I.P. nosunu yazıyorum.tam tamına 4 tane farklı yorum gelmiş bu I.P. den.Bilgiçlik felanda tasarlamıyorum yada taslamıyorum.Biiyorum ve yazıyorum.
    I.P.:88.255.254.169
  • akbay / 12 Ekim 2008 00:13

    yaşım senden ufak olabilir ama aklım senden büyük

    sen benim ne yazdığımı bile anlamıyorsun.Ben dedimki 30 bin ytl o filmin maliyeti tutar dedim.Belediye bunun maliyetini tamamen üstlenmemiştir.bir kısmı vakıfın ikinci kısmı belediyenin üçüncü kısmı ise hemşehrimiz M.Ali Cengiz yani T-Shop mağazaları üstlenmiştir diyorum sen lafı nereye getiriyorsun nasıl anlıyorsun.iyi oku.Belediyeye ait olan kısım öğretmenevi.orasıda zaten belediyeye ait olduğundan belediyeye büyük bir külfeti olmamıştır.verdiğim cevabıda okumamışsın ben nadir duvarını örnek gösterdim sen cevap vermedin.Buğday pazarı dedim lafı değiştirdin.Yüksek okul dedim sustun,15 bin çimento torbası dedim sustun!metre kare hesaplamasında büyük fark dedim sustun.Borçlar basın toplantısıyla söylendi dedim sustun.seçimlerinizden bahsettim sustun.neye cevap verdinki Allah aşkına.çamur atan sensin.okuyanlarda bunu görüyor.ayrıca yaşımı sormuşsun çok merak ettiysen 34 yaşındayım.senden belki küçük olabilirim ama aklım çok şükür iyi çalışıyor.oğlunu felan tartıştığım yok banane oğlundan sadece ben ailesinden herhangi birisine çamur atmayın diyorum.getirip götürüp oğlu için kenger filmi yaptı diyen sizlersiniz.sizin o çocukla bir sıkıntınız varsa bilemem.aile hayatına girmeyin dedim sadece buna kimsenin hakkı yok.senden ricam ne yazdıklarımı iyi oku anlamaya çalış ve ondan sonra konuş kuşbakışı okuyup geçiyorsun sonrada sen dedin sen dedin diyorsun.bu,oyun oynarken mızıkçılık yapan çocuğun davranışıdır.Eğer ki aşağıda yazdıklarımın bir tanesi yalansa Allah benim bin türlü belamı versin iki cihanda yakam bir araya gelmesin.Eğer sizinkiler yalansa...oraya işte ben üç nokta koyuyorum.
  • ak bay / 11 Ekim 2008 12:55

    vahhab

    VAHHHAAAB BANA SORARSAN SEVİYEYİ KORU BU İŞLER ÖNÜNE GELENE ÇAMUR ATMAYA BENZEMEZ. BİLGİÇLİK TASARLAYIP HAKLI ÇIKMAYI BEKLEME... BEN SANA VE SENN GİBİLERE ELİNDE NE VARSA AÇIKLA DİYE YÜZ KERE DEDİM AMA YOK AOLMASIDA MÜMKÜN DEĞİL AMA BİZE GÖRE YOK TABİ.. İFTİRALARLA HERKESE HER ZAMAN ÇAMUR ATILABİLİR BUNU SİZLE DAHA ÖNCE YAŞADIK.
    NEYMİŞ IP NOSU AYNIYMIŞ VAYBE NE KADAR BİLGİLİYMİŞ DEYİP İNANACAK HERKES DİYORSUN VE SİZİN ÇAMURLAR BÖYLECE GÖRÜNMEZ TEMİZLENİR Mİ DİYORSUN. OLMAZ DOSTUM OLMAZ .. HEM İKİDE BİR NE DİYE BAŞKANIN OĞLUNU TARTIŞMALAR A KATMAYA ÇALIŞIYORSUN.. BEN VEYA BAŞKASI AĞZINA ALMADI NE YANİ OĞLUNDAN YANA SIKINTINIZ MI VAR ŞİMDİDEN KAPATMAYA ÇALIŞIYORSUNUZ.
    OLMASIDA BİZİ İLGİLENDİRMEZ HERKESİN ÖZEL HAYATI BİZİ İLGİLENDİRMEZ...
    O TÜR DEDİKODULARI SİZ İYİ YAPARSINIZ HERKESİN AİLE HAYATINI MERAK EDER DEDİKODUSUNU YAPARSINIZ... ASLINDA YAPMAK İSTEDİKLERİNİZİ YAPAMAZ BAŞKALARINDA GÖRÜNCE KÖTÜLERSİNİZ.. SİZENE HERKESİN HAYATINDAN...
    SENİN SEVİYENE İNMEDEN BİR ŞEY SORACAĞIM ŞU 84 BİN YTLTLİK KENGER FİLMİ İLE İLGİLİ
    DEMİŞİNKİ FİLME BELEDİYENİN 84 BİN DEĞİL SADECE 30 BİN YTL Sİ GEÇTİ. BAK DOSTUM EN İYİSİ SEN SUS MENDUH BEYE YAZIK ETME SENN YAZIN HIRSIZLIĞIN BELGESİDİR.. 84 YERİNE 30 OLUNCA SORUN ÇOÖZÜLMEZ ..
    MESELE BAŞKANIN GÜREŞLER İÇİN ÖDENEK AYIRMAYIP BELEDİYENİN PARASI BOŞA GİDER DEDİĞİ BİZE GÖRE 84 SİZE GÖRE 30 BİN YTL SİNİ DARENDE NİN KARALANMASI KÖTÜLENMESİ İÇİN BİRİLERİNE VERMESİDİR. SENDEN ANLAMANI FALAN BEKLEYEN YOK AMA BELKİ OKUYANLAR ANLAR DİYE YAZIYORUM...
    YANİ BU SAÇMA FİLM MENDUH BEY İÇİN GÜREŞLERDEN ÖNEMLİDİR. İNKAR ETMEYE KALKMA SEN YAZDIN 30 BİN YTLT OLDUĞUNU
    HA BU AYIBI KAPATMAK DEMEK BAŞKALARININ YANLIŞLARINI ORTAYA ATMAK DEMEK DEĞİLDİR... BAŞKALARININ AYIBI KENDİLERİNİN SİZİN AYIBINIZ SİZİNDİR...
    DAHA ÖNCE OLDUĞU GİBİ DAHA FAZLA BAĞIRIP DAHA FAZLA DEDİKODU YAPARAK BU İŞLER KAPATILAMAZ...
    DOĞRU OLAN TEKTİR... ONUDA HER ZAMAN SİZ YAPAMAZSINIZ...
    BENCE BAZI ŞEYLERİ BİLMEK İÇİN YAŞIN ÇOK UFAK KÜÇÜK DOSTUM VE DEDİĞİM GİBİ EN İYİSİ SUSTA HOCAYA YAZIK OLMASIN...
  • Darendeli Vahap / 9 Ekim 2008 02:14

    Akbay-Sami

    Sayın akbay neden farklı karakterlerde sanki ayrı kişilermiş gibi yorum yapıyorsunuz I.P adresiniz hep aynı isimler farklı yorumlar farklı.Ölülerle bizim bir problemimiz yok.Sadece geçmişin hesabını yapanlara ufakta olsa geçmişte neler olup bittiğini hatırlatmak istedik.Güreşlerle ilgili yorumlar yapılsaydı bizde açmazdık ağzımızı ama madem belden aşağı vuruyorsunuz bizde anladığınız dilden konuşuruz.yoksa ölmüşün arkasından konuştuğumuz yok.Saygısızlık etmeyelim aam ölmüş gitmiş diyoruz ama getirp burnumuza sokuyorsunuz durum böyle oluncada olanı söylüyoruz.sussak bir usulsüzlüğünü bulamadınız diyorsunuz konuşsak edepten yoksun olarak nitelendiriyorsunuz.durduk yere çatan siz oldunuz yani yorumları aşağıdan yukarıya okuyunca anlarsınız.Adam ölmüş gitmiş diyorsunuz saygısızlık etmeyin diyorsunuz ama zorluyorsunuz bizi.Siz adamın ailesini dilinize doladığınızda edepsizlik olmuyor değil mi?biri çıkar mitingde ailesinden dem vurur diğeri çıkar oğlundan dem vurur biride çıkar burda edep dersi vermeye kalkar.verecek cevabın yoksa terbiyeye davet etme malum sizinle ancak böyle anlaşabiliyoruz.
  • sami / 8 Ekim 2008 14:49

    samimiyet

    DEĞERLİ HEMŞERİLERM ÖNCELİKLE SİZLERİ BİRAZ DAHA VİCDANLI OLMAYA DAVET EDERM. NEDEN DERSENİZ BİR TARAFTA BU GÜNÜ VE GÜREŞLERİ YAZANLAR İR TARAFTA GEÇMİŞTE İLÇEMİZE İYİ VEYA KÖTÜ HİZMET ETMİŞ RAHMETLİ BİRİSİ İÇİNYAZANLAR BURADAKİ KONUYLA NE İLGİGİSİ VAR ANLAMADIK...
    GECMİŞTE YAPILANLAR YANLIŞTA OLSA MAALESEF ARTIK YOK...
    BU GÜNE BAKALIM.. ŞİMDİKİ BAŞKANIMIZ HAKKINDA YAZILANLARA SADECE GEÇMİŞTE ŞÖYLEYDİ DİYE CEVAP YAZMAK ÇOK AYIP BENCE.. BU AYNI ZAMANDA ACİZLİĞİNDE GÖSTERGESİ... GEÇMİŞTE OLANLAR DEDİĞİNZ DOĞRU OLSA BİLE ALLAH KATINDA HESABINI VERİR.. MÜSLÜMAN OLAN HERKES BİLİRKİ ÖLÜLERDEN ŞEYTAN BİLE ELİNİ ÇEKER...
    NE YANİ SİZ ŞEYTANDAN DA MI BETERSİNİZ**
    BU LAFLARINIZ< SİZE İYİLİK GETİRMEZ HESABINI VERECEKSİNİZ...
  • Vahdet B. / 8 Ekim 2008 02:01

    iyide...

    tartışmalara bakıyorum almış başını gitmiş.Görüyorum ki çarşı merkezinde ki siyaset burdada var.Yalnız bir şeyi merak ettim.Peki Menduh Önal'ı bu kadar suçluyorsunuz o zaman sorarım size söylediklerinizde ne kadar haklısınız.Bana göre sıfır.Çünkü dediğiniz yolsuzlukları yapan birisi nasıl olurda éYılın Belediye Başkanı" seçilir.Bu ödüle nasıl layık olur.Ödül için önce hizmete sonra belediye hesapları kontrol edilir.sizin dediğiniz şekilde bir yolsuzluk olsa bu ödülü alması imkansız.Ayrıca yapılan anketlere göre şeçiliyor Belediye başkanları.Demek ki hala sindiremeyenler var.Ağalık olarak aslında 99-2004 dönemine bakmak lazım misal olarak Ali Kalkan verdimi parayı?yani sizin dediğiniz dönemlerde kim verdi parayı?Ayrıca Türkiye'nin hiç bir yerinde yaptığı hizmetlerden ötürü bir kişiye ağalık verilmez.Ağalık yükümlülük ister.Para vermek esastır.Bakın diğer Güreş festivallerine birinde nezaketen verilmiş tek bir ödül varsa kellemi ortaya koyacağım.Eski köye yeni adet getirdiniz.birisi sormuş ordan kaç paran geçti festivale diye.Önce bu soruyu sorman için senin cebinden çıkan bir miktarın olması gerekir.Diğer arkadaşı bilmiyorum ama benim geçti eğer istersen kimliğimide açıklarım dert değil.Petrol konusuna gelince belediyeyle ilgili problem yok sanırım evrak eksikliği ve petrol ofisinin kuruluş aşamasında gerçekleşen bir hukuk değişikliği.(petroller arası 1000m mesafe olmalı)eskiden böyle biir şey yoktu şimdi ise mahkemede sonuç bekleniyor.Siz devamlı çamur atıyorsunuz ama görüyorumki size yöneltilen sorulara cevap veremiyorsunuz.siz kafanızda soruları oluşturun biz cevap veririz.biz kaçmayız sorulardan,üstünü kapatmayız,lafı değiştirmeyiz.çamur atmayız olanı söyleriz.Sıtkı Özinal döneminde yapılan usulsüzlükleride biliyoruz biz.Rahmetlinin hayat tarzını yaşayış tarzınıda biliyoruz merak etmeyin.Vefat etmiştir diye susuyoruz ama üstümüze gelmeyin.Eski defterleri açmayalım.İlerisi için bir çözümünüz varsa sunun ama geçmişin hesabını gütmeyin.güderseniz zararlı çıkarsınız.çünkü millet biliyor eskiden dönen dolapları.Millet biliyor eskiden başına neleri bela ettiğini.2004 dede neden kaybettiğinizi siz düşünün.Malum dışardan da oy gelmedi.nerde o eski otobüs otobüs adam getirmeler.Ufuksuz da olsak en azından sizinle hareket edilmeyeceğini bilecek kadar kapasiteye sahibiz.
  • karanfil / 6 Ekim 2008 22:33

    gurur

    acaba yazmiş olduğum yorumu neden koymadınız menduh başkanı öğmedik diye bu kadar taraf tutmanız niye anlam veremedim doğruları yazanlara bu yapılmaz siz tarafsız olmalısınız
  • yeşil / 4 Ekim 2008 17:19

    ki kaç para verdi

    kaymakam bey'e ağalık bedelsiz olarak hizmetlerinden dolayı teşekkür olarak verildi. bence süper de oldu. el kesesinden ağalık olmaz diyenlere soruyorum? organizasyon'a kaç paran geçti? alenen bedelsiz olarak verildi kaymakam bey'e ağalık, ya geçmişte kıran kırana artırım yaparak ağalık alanlardan kaç tanesi taahhüt ettiği bedeli ödedi? geçmişte bu organizeyi yapanlara soruyorum kimler ödedi? kimler ödemedi? geçmişe dönük hesapları inceleyin kimler taahhüt ettigi paranın üstüne yattı kimler bedava ağalık yapıp ödemmedigi parayla reklamını yaptı göreceksiniz.
  • karanfil / 4 Ekim 2008 14:58

    gurur

    bu kadar başkan menduh önalı seviyosan baş ucundan ayrılma secilmiş insana saygı duyun diyorsunda kendi acaba seçenlere saygı duyuyormu bir ara sor başkana bu kadarda yağcılık yalakalık yapmayın diyorsun ya bu bizim başkanımız seçilmiş insan makamına saygı duyalım nasıl duyacaksın hangi makama önce kin ve nefreti atın üzerinizden ondan sonra konuşun bir memleket bu kadar geriye götürülmez bunun hesabını nasıl verecek başkanınız menduh bey yetım hakkını koruyana bak her işte bir yolsuzluk bazı iddalar ortada her tarafta adaletsizlik bu nasıl yetimin tüyü yetmemişin hakkını korumak bunu izah etsin başkanınız onun adına yazılar yorumlar yapacağınıza öncelikle doğru ve dik durmayı öğrenin lütfen
  • ak bay / 4 Ekim 2008 00:29

    ne bekledin

    YORUMCU KARDEŞ YORUM YAZMIŞ OLMAK İÇİN YAZMA ORTAYA BİR ŞEY KOY. SADECE BAŞKALARININ YAZDIĞINA CEVAP OLMASIN YAZIN..BİLDİKLERİNİN HEPSİNİ YAZ. İKİDE BİR AÇIKLAYIN YOKSA BİZ AÇIKLARIZ DEMENİZ ÇOK SAÇMA AÇIKLAYACAK BİR ŞEYİNİZ VARDA BİRİNDEN Mİ ÇEKİNİYORSUNUZ?
    ŞİMDİYE KADAR NEYİ BEKLEDİNİZ AÇIKLAMAK İÇİN BENCE ACELE EDİN ÇÜNKÜ KONUŞMAK İÇİN FIRSATINIZ OLMAYACAK.... BEN SANA DAHA ÖNCE YAZAN BİR KARDEŞİMİZİN SORUSUNU TEKRAR YÖNELTİYORUM...
    SENCE RAHMETLİ HAKKINDA EN UFAK BİR İDDİA DOĞRU OLSAYDI ŞİMDİKİ BAŞKANINIZ NELER YAPAR NASIL DUYURURDU HALKA YADA NE KADAR SEVİNİRDİ? AMA YOK KARDEŞİM YOK UYANIN SUSUN ARTIK ... RAHMETLİNİN PARA YEDİ DEDİĞİ GÜREŞLERLE İLGİLİ HARCAMA VE TAMAMEN İFTİRA. VE SİZİN BAŞKANINIZDA GÜREŞLERE DÖRT YIL AYNI ŞEKİLDE HARCADI ONA SORSANA NE OLDUĞUNU.. HEM KENGER FİLMİNE 84 YERİNE 30 MİLYAR HARCAYP 54 MİLYARI SENMİ CEBİNE ATTIN YOKSA NERDEN BİLİYORSUN DETAYI ORTAKMIYDIN ...
    BENCE KENDİNİZE YAZIK ETMEYİN ADAM ARTIK YOK KORKMANIZA GEREK YOK.
    BENDE DİYORUM Kİ EN UFAK BİR ŞEY BİLİPTE YAZMAYAN EDEPSİZDİR...
    ANCAK SIRF HAKLI OLAYIM DİYE DAHA ÖNCE YAPTIĞINIZ GİBİ İFTİRA ATMAYIN GERCİ FARKETMEZ SİZİN İÇİN AMA TEKRAR EDİYORUM BENCE ACELE EDİN ZAMANINIZ DARALIYOR İLERDE FIRSATINIZ OLMAYACAK ..
    BİR SÖZÜMDE YORUMCUNUN BİRİ YAZMIŞ Kİ BAŞKAN BURAYA SİZİN GİBİ YORUM MU YAZACAK...
    NİYE YAZAMASIN ELİNDEN Mİ GELMEZ YOKSA ÇOKMU YÜCE BİRİ... HA DOĞRU OLABİLİR AMA SİZİN GİBİ BURAYA YAZAMAZ DİYENDEN YÜKSEK KAREKTERLİ OLABİLİR BİR ŞEY DİYEMEM... ONUN SORUNU...
    GELİN ELİNİZİ VİCDANINIZA KOYUN ONU BUNU KANDIRABİLMEK İÇİN İFTİRACILIK YAPMAYIN BAŞKAN KİM OLURSA ALLAHTAN KORKUN BİR GÜN O İFTİRALARLA BAŞBAŞA KALACAĞINIZI UNUTMAYIN... İFTİRA ATARKEN BAŞINIZA GELİRSE NE YAPACAĞINIZI DÜŞÜNÜN...
    KORKUNUN ECELE FAYDASI YOK BUNU BENDE DESEM BAŞKASIDA DESE BU İŞ BİTTİ KARDEŞİM GERÇEK BU.... BAŞKANINIZ ARTIK SİYASİ MEVTA OLMUŞTUR.KENDİNİZİ KANDIRMAYIN... BİLDİĞİM BİR ŞEY VAR Kİ DARENDE Lİ KAYBEDENİN YANINDA OLMAZ.. BİZLER SİZİN GİBİ VİCDANSIZ İFTİRACİLAR DEĞİLİZ.. BAŞKANINIZ KAYBEDİNCEDE SİZLERDEN BİR ÇOĞU İFTİRA ATMAYA BAŞLAYACAK ONADA İFTİRA ATMAYIN YAZIKTIR ALLAH TAN KORKUN DİYE YİNE BİZ DİYECEĞİZ ÇÜNKÜ BİZLER ZAYIFIN YANINDA YER ALIR ONU KORURUZ.. BU BAKIMNDAN BAŞKANINIZ RAHAT OLSUN... AMA BENİM BU SÖZÜMÜ ANLAYACAK KAPASİTE NERDE SENDE.... YİNEDE SELAM OLSUN NE YAPALIM UFKUNUZ BU KADAR BENDEN BU KADAR ARTIK SİZLE MEŞGUL OLAMAYACAĞIM HOŞCAKALIN BİRAZDA SİZ DÜŞÜNÜN GÖRÜN....
  • Darendeli / 3 Ekim 2008 23:13

    Ucbucuk

    Evet 3,5 u diline dolayacak kadar aile terbiyesinden yoksun olan hemsehrime hitaben.1.baskanin yazisi belediyenin sitesinden alintidr ben koydum.2.dedigm duvar nadir mahallesinin duvari.3.petrol hala acik kapanmamis mahkemesi devam ediyor.eger sonuclanirsa hala konus.4.ölüyû ilah yapan sizsiniz.5.50 milyar ceza almis baskaniniz bu basin toplantisinda söylendi.sen edilen borclari anlat.6.müteahhitle anlasma olmamistir mahkeme müteahhiti suclu bulmustur.belediyede belgeler var gidersen gösterirler.7.baskanimiz yanlis anlasilmasin diye ölmüs birinin arkasindan belge aciklamiyor o hayattayken ortaya cikanlar aciklandi.merak eden arastirir.biz arastirdik bulduk..8.baskaniniz secimlerde ne taklalar attigni biliyoruz.secim bittigndede pikabin üzerindeki konusmasi hala gözümün önünde."adil hoca yaptigm hizmetler gözüne dizine dursun"demesi kac takla attigini gösterir.secim sonunda hepimize ufuksuz dedi.9.memduh hoca takla atmayacak kadar olgunluga sahip devlet malina göz dikmeyecek kadarda onurludur.herseyle sucla belki inanirlar ama paraya itibar ediyor dersen buna kimse inanmaz.sizinkiler bile herseyle suclar ama bununla asla suclamazlar.attign yalanin seviyesi olsun.ayrica belediye yakin gerceklerden korkarsan gidemezsin.ama gözünü ac bak.okullar neden gitti bunu acikla.kusura bakmayn devraniniz Allaha bin sükür olsun ki bitti!
  • darendeli Vahap / 2 Ekim 2008 15:22

    başkanın mesajı değil,Alıntı...

    Başkanın mesajı zannedenler gerçektende kendileri gibi başkanında buraya mesaj yazacağını düşünenlerin fikrinden ne beklenir?gördüğünüz üzere belediyenin resmi sitesinden yayınlanmış bir basın açıklamasıdır bu.ikincisi 84 milyar kenger filmine harcandı gibi kuyruklu bir yalanı uyduran İ.Ö bunu belgelerle açıklasın.Ayrıca o filmin toplam maliyeti 30 milyarı geçmez..bu işten anlayan her kese sorabilirsiniz.Belediyede bildiğim kadarıyla bu filmin sadece öğretmenevinde konaklamasının maliyetini üstlenmiştir.Birde öğle yemeklerinin.Geriye kalanı Vakıf tarafından karşılanmıştır.bilip bilmeden yorum yapıyorsunuz.Kulaktan dolma bilgilerle hareket ediyorsunuz.Kişisel bir görüşünüz yok çamur at lekesi kalsın.Çamurun harcı belli üç beş tane adamın dedikodusu.Millet biliyor çok şükür bunların mayasını.Verilen parayı ordanda hesap edebilirsiniz..birdefa BAşkanın oğlu oyuncumuki hatrı için yapsın bu işi.Yani oğlunun bu filmden ne çıkarı olabilir.Bildiğim kadarıyla o oğlu siyasi bilimlerde okuyor istanbulda yada kayseride tam bilmiyorum yerini.yani tamamen alakasız bir konu.burda aileye girecek olursanız seviyenizi belli edersiniz.hem G.Şavata şenlikte oğlunu çıkardığında "süper bir yetenek" dediğinde Başkan "önce okul" dedi.bunuda ordakiler duydu.Eğer oğlu için birşeyler yapacak olsa daha iyi imkanları var.yani ilerde belki kaymakam belki bir emniyet müdürü belki bir vali olacak kişiyi filmde oynatarak birşeyler veremezsin.ilerdede yüksek bir mertebeye geldiğinde karşısına çıkmaya yüzümüz olsun bu şekilde belden aşağı vurmakla bir yere varamayız..Ama malesef sizin gibi düşünenlerin bunu idrak etmesi imkansız.Cenaze Töreninde siyaset olmaz.Başkan oraya siyasi kimliğini bıraktı geldi.Madem o kadar kinlisiniz seçimlerde Akp seçim bürosu neden ziyaret edildi eski başkaNINIz tarafından buna cevap ver bari sayın akbay!sayın akbay ayrıca dedikleriniz hep asılsız şeyler yani göz var nizam var.Bari ispatlayın yada bu sizin dediğinizi neden bir başkalarından duymuyorum.bu sizin çıkardığınız dedikodu ve kendi uydurduklarınıza inanıyorsunuz.Bizde sizin başkanınız hakkında çkan dedikoduları yazalım mı çok mu hoşunuza gider.Ben bilmiyorum elimde kesin bir belge yok o yüzden dedikodu diyeceğim sizin başkanınızın hakkında çıkan haberlere ama elinde bir ton belgeyle dedikodu değildi diyenlerde var.Çok şükür darendedeyiz ve halkın yüzde 80 i bugününden memnun.Sizin acınız ne anlayamadık?Adam on tane şey saymış 1 tanesine cevap verebilmişsiniz.açıkla hadi neyi açıklayacaksanda görelim.AKP-CHP çatışmasına soktunuz bu işi.İftira var belge yok.benim elimde kesin belgeler var belge numaralarına kadar yazarım gerekirse fotokopisinide bulur direklere yapıştırırım.sana soruyorum.Eski başkaNINIza mahkeme açıldı.Rahmetli olmadan önce "zimmetine para geçirildiği" tespit edilmiş ve ceza almıştır yaklaşık "50.000 ytl"Zaten son dönemde yokluk çekmesinin sebeplerinden biriside buydu başkana karşı bu kadar kininizde bundandı.Yoksa seçimde ziyaret etmezdi başkanınız.Hadi bunu açıkla.bunuda herkes biliyor.kayıp çimentolar nerede?Gürhan nerede ne yapıyor?Gürhan 600 milyar borcu var belediyenin dedi şimdi bir iş adamı olması gerekirken o parayla ağa paşa olması gerekirken nerde?.Bunun aslını açıklayalım mı?bak boş konuşmuyorum rakamlarla konuşacağım.Şantiye neden geri belediyeye verildi?önce haciz< dediler (72.000 YTL) sonra temyizde belediye lehine sonuç çıktı ve hatta gürhan belediyeye borçlu çıktı.Bu da mı yalan?bunları açıklayın siz.açıklamazsanız biz zaten açıklayacağız merak etmeyin.Buğday pazarındaki mahkemede neyin nesi neden fen işleri eski başkan ve müteahhit orda hatalı bulundu.Tohma seviyesi altında temel atılıp çürük bir zemin hazırladıklarından dolayımı yoksa alel acele seçimlerde tam tekmil hazır olsun diye altyapısının mı eksikliğinden?bunları açıklayın yoksa biz açıklarız merak etmeyin.Sizin başkanınız bu halkı ufuksuz diye nitelendirirken hiç mi nefsinize ağır gelmedi bu söz?bunu açıkla?yoksa biz açıklarız merak etmeyin.şu kadar metre kare parke taşı yapıldı olarak gösterilip aslında yüzde 30 fazla gösterilmiştir bunuda açıkla.Hadi hiç birşey bilmiyoruz biz bari şunu açıkla.Basın açıklaması yapıldığında Başkan tarafından elindeki belgede 1.783 trilyon borç gözüküyordu?kimin dönemi?ne için bu kadar borç?bunları açıklayın yoksa biz açıklayacağız merak etmeyin.bunları hepsini önümüzdeki seçimlerde sandıkta açıklarız.eğer acele ederseniz şimdide açıklarız bizde hava hoş....
    Şenliklere gelince kaymakam seneye burda olmayacak neden BEDAVA VERİLDİ bu ağalık.El kesesinden ağalık yapılıyor.Anlaşmalı fiyat yükseltmeler vs...bunları anlamadımı bu millet zannediyorsunuz?o kadar fiyat yükselmişken neden bedava kaymakama veriliyor?Vermeden ağalık olmaz!ayrıca trübünler bomboştu 4 sene önce konserde stat dolup taşıyordu bu sene fotolarda gördük bomboştu.siyasi şovunuz yarım kaldı.Başaramadınız işte açıklayın.kargaya yavrusu kartal görünürmüş "biz yaptık oldu" anlayışıyla bir yere varamazsınız.
    Sanki şenlik olmayınca bütün işler aksıyor.bütün bir hizmetler şenliğe endeksli değil mi?sizin hizmet anlayışınız bu yapılan yolları dile getirmiyorsunuz.yolların darendeye şehir havası kattığını hiçbiriniz dile getirmiyorsunuz.Bunların hepsini bu halk biliyor Allaha şükür.Aslında sizlerde biliyorsunuz ama sindiremiyorsunuz bu yüzdende açıklayamıyorsunuz.çırpındıkça batan bir nesneyi canlandırıyorsunuz.Ve sizin hükmünüz bitti artık.
    Ak partiye gelirsek biliyorsunuzki yerel seçimlerde küçük merkezli yerlerde isimler daha ön plandadır ve seçimlerdede gördük biz bunu.Eğer Darendede meydanı başka bir partiye bırakmak istemiyorsa çok dikkatli olmalısı.Fevri davranıp AKP yi kirletme sayın İsa Özkan.Partimizin tüzüğü belli.Ankarada esen siyasi rüzgar sana ulaşmamış olabilir ama bilki senin abilerin Ankarada diğer partilerle çetin bir mücadele içindeyken ayrılığa düşmüşken sen burada birlik mesajı veremezsin diğer partilerle kendi yandaşını ezemezsin.Bu durumda başınıza çok çorap öreceksiniz...
  • o bir darendeli / 29 Eylül 2008 18:30

    vay vay vıy

    bende başkana konuşmak açıklama yapmak için bir gece saat üçbuçuğu seçerek... bir haberin altını yorumcu olarak seçtiği için tebrik ederim. ondan önce yine aynı saatta gecenin üçbuçuğunda yorum yazacak kadar hırslı olan hemşerime de neden şimdiye kadar beklediğini sormak isterim. üçbuçuk bir analmıda üçbuçuk atmaktır hocam....
    başkanı boş verdim başkan adına konuşan söyleyen sahibinin sesine cevap vermek isterim...
    Hayretle okuyoruz ama hep rahmetli olmuş biri hakkındaki idiiaları yazmış. Kimbilir belki doğrudur belki yalan. hepsi doğruda olsa çok önemli değil zaten...
    Artık uyanın o başkan artık yok onun yokluğunun bedeli tüm ilçe basiretsizlerin elinden çekerek ödüyor zaten...
    hala adama iftira atmakla ne kadar ucuz kişiliğe sahip olduğu belli olanlar için değil burayı okuyan kişiler yanılmasın diye yazmak istedim. Şimdi ben soruyorum.
    1.Yazılan iddialrdan bir tanesi doğru olsaydı rahmetli hakkında şimdiki başkan kaç takla atardı?
    2.ölçüm hatalrındn falandan bahsediyorsun bir tane bulduysan adresini niye vermedin?
    3.Müteahhitin alcağının fazla hesaplandığından bahsediyorsun ama şimdiki başkanın adamla anlaşmak için ne kadar uğraştığından neden anlatmıyorsun?
    4.Rahmetlinin cenazesini bile dilinize doladınız hoşunuza gitmiyorsa neden geldiniz?
    5.Siyasi şovlardan bahsediyorsun bundan önceki dört yıl siz yapınca iyimiydi bu kez fırsat bulamadınız ?
    6. Rahmetli hakkındaki iftiralardan bu güne kadar hangisini isbatladınız?
    7.Belediyenin tüm hesapları başkan ve ekibinin kontrolundaykan kaç kuruşluk yolsuzluk delili bulabildi?
    8.Bundan önceki güreşlerin hepsinde görev aldınız yaptınız hiç birisinde hesabın ne olduğunu biliyormusunuz kaç lira ttoplandı ne oldu?
    9. İstersen ben sana bir iddiada bulunayım belediye başkanının sahte ruhsat vermekle suçlandığı meclis üyesine ait petrolla ilşkisi nedir ? bu petrol kapanırsa ne isbatlanmış olur?
    10. içme suyu ile ilgili geçmişte rahmatli başkan çıkardığında çeşitli laflar söylerken şimdi savunmaya utanmıyormusun?
    11. İftira atıpta isbatlayamayana nelerin dendiğini biliyormusun.
    cevabını bekleceğim...
  • aliş / 29 Eylül 2008 12:38

    ne alaka

    dikkat derseniz sayın yorumcu
    o yazı belediye sitesinden alıntı dır kim ekledi bilmem ama başkan belkide bu yorumları görmemiştir bile.boşuna kafa yormayın o işine bakıyor..
  • toprak / 29 Eylül 2008 00:17

    belediye başkanına hitaben

    Sayın başkan; ağaç dalıynan gürler. Siz belediye başkanı olduktan sonra güreşleri ve festivali ne kadar ileriye götürebildiniz? Son 4 yıldır yapmış olduğunuz güreşler ve festivalin gerye gitme sebebi olarak, daha önceki yıllarda organizeyi yapanlarla siyasi kininizden dolayı barışık olmadığınız tüm halkımız tarafında bilinmektedir. Kaldıkı beledişye başkanlığınızın ilk döneminde de bu tür sıkıntıların yaşandığı da herkesce bilinmekteydi. Bu süre içerisinde ( son 4 Yıldır) organizede emeği geçenler tarafınızdan bir kere olsun bu organizelere davet edilmemiş ve fikirlerine dahi başvurulmamıştır. Zaman zaman bu konuda yaptığınız açıklamalarda "bu memleket davası, herkes bu taşın altına elini koymalı" diyorsunuz. Ancak sizin bu insanlara siz ne kadar yakın ve sıcak davrandınız veya bu insanlarında emeği var diyerek bir davette bulundunuz.. Böyle bir davranış sergilemediğiniz için bu işe gönül verenler yıllardır davet edilmemenin üzüntüsü içerisindeler. Yoldan geçerken dahi selam vermekten kaçındığınız insanların bu organizede bulunmalarını istiyorsunuz.. Seçimleri kazandığınız ilk yıldaki hevsiniz neden son yıllarda azalarak bu hale geldi. Siz beleyiye yi yıpratmaya kimsenin hakkı yok derken suçlunun kim olduğunu da kendinizle muhasebe yapın. Doğru belediyeyi yıpratmaya kimsenin hakkı yok ama siz yaptığınız davranışlarla memleketin kaderiyle oynuyorsunuz bunun farkında değilsiniz galiba. İlk önce memlektin mülki amiri olan kaymakamla olan sorunlarınızı, AKP ilçe başkanıyla olan meselelerinizi ve halkla olan sıkıntılarınızı bilmeyen de yoktur. Hadiselerin bütün bu boyuta gelmesindeki en büyük etken de bu tutum ve davranışlarınızdır. Bu insanlara böyle danışlarda bulunmaya hakkınız da yoktur sayın başkan. Söylenecek çookda söz var ama sırası gelince lafı gediğine koyacağım.
  • baran / 28 Eylül 2008 23:39

    84.000 ytl

    akp ilçe başkanının bir sohbet esnasında söyelediği, başkan kenger filmine 84.000ytl harcamaktan kaçmadığını, bügünse güreşlere 20.000 ytl harcayacak parasının olamdığını söylüyormuş diyor. Buradan başkana soruyorum kenger filmine hemde öyle bir filme 84.000 ytl harcadığın doğrumu? Söylentilere göre "başkan parayı oğlunun ve yandaşlarının hatırı için o film şirketine harcadığı" söyneniyor, bu söylemlere ne diyecek acaba?
  • babakurt / 28 Eylül 2008 00:36

    saygılar

    SEVGİLİ HEMŞERİLERİM.
    HERKESİN HER KONUDA KENDİNE AİT BİR GÖRÜŞÜ VARDIR VE OLMALIDIR. SAYIN BELEDİYE BAŞKANIMIZINDA GÖRÜŞLERİ VARDIR VE HERKES SAYGI DUYMALIDIR.
    BAŞKANIMIZI ŞAHSEN SEVERİZ SEVMEYİZ HİZMETLERİNİ BEĞENİRİZ BEĞENMEYİZ BUNLAR AYRI KONULARDİR. ANCAK O MAKAMDA OTURAN KİŞİLER İLÇEMİZİ TEMSİL ETTİKLERİ İÇİN EN AZINDAN MAKAMA SAYGI DUYMALIYIZ. BAŞKANIMIZINDA DEDİĞİ GİBİ O MAKAMDA OTURANLARIN VE HALKIN MAKAMIN SAYGINLIĞINI KORUMALARI GEREKLİDİR.
    ŞİMDİYE KADAR BURADA BİR ÇOK HEMŞERİMİZ ÇOĞU HİZMETLERLE ALAKALI OLMAK ÜZERE YORUMLARINI YAZDI. KİMİSİ OLUMLU KİMİSİ OLUMSUZ OLABİLİR. HERKESİN GÖRÜŞÜ KENDİNE SAYGI DUYUYORUZ.
    ANCAK BU GÜN ÖĞRENDİMKİ BELEDİYE BAŞKANIMIZDA BİR YORUM GÖNDERMİŞ. ÇOK İLGİNCİME GİTTİ TÜM DARENDELİLERİN OLDUĞU GİBİ İNANMADIM SİTEYE GİRDİM OKUDUM HAYRETLER İÇİNDE KALDIM DOĞRUSU.
    SANIRIM TÜRKİYE TARİHİNDE BİR İLK OLMUŞTUR. BİR BELEDİYE BAŞKANI BİR HABERİN ALTINA YORUM YAZIYOR. ÇOK GARİP DOĞRUSU. BAŞKAN AÇIKLAMA YAPMAK VARSA İDDİALARI ÇÜRÜTMEK İÇİN BASIN MENSUPLARINI TOPLAMAK VE AÇIKLAMALARINI YAYINLATMAK HAKKINA SAHİPKEN NEDEN BÖYLE BİR YOL İZLEDİ ACABA... LÜTFEN MAKAMIN SAYGINLIĞINA SAYGILI OLALIM...
    KİŞİSEL GÖRÜŞÜM SAYIN BAŞKANIN BÖYLE DETAYLI BİR AÇIKLAMAYI YAPMAK İÇİN GECENİN ÜÇÜNDE BİR HABERİN ALTINA YORUM YAZMASI BENCE BİRAZ ABESLE İŞTİGAL OLMUŞ...
  • ak bay / 27 Eylül 2008 12:14

    yazık diyene

    BAŞKANA ÇOKTAN YAPMASI GEREKEN AÇIKLAMAYI YAPTIĞI İÇİN TEŞEKKÜRLER..
    BU YAZIYI DAHA ÖNCE YAPSAYDI DAHA DOĞRU OLURDU BENCE.TABİ ELETİRİLECEK BİR ÇOK NOKTASI VAR AMA KENDİ GÖRÜŞÜ O DOĞRULTUDA OLDUĞU İÇİN SAYGI DUYMAK GEREKİR...
    ÖRNEK VERMEK GEREKİRSE SPOR KULÜBÜYLE BELEDİYENİN AYNI KEFEYE KONMASI KONUSUNDA RAHATSIZ BAŞKANIMIZ. TAMAMDA SAYIN BAŞKAN KULÜP BAŞKANINI KİM BELİRLEDİ SEN DEĞİL Mİ ? YANINDAKİ EKİPTE KULÜP BAŞKANLIĞINI ÇOK GÜZEL BİR ŞEKİLDE YAPABİLECEK BİR SÜRÜ ADAY VARKEN NEDEN A.Ç Yİ TERCİH ETTİNİZ BUNU AÇIKLAMALISINIZ. YOKSA BU KONUYU BİZ Mİ AÇIKLAYALIM NE DERSİNİZ.
    GÜREŞLER İÇİN YAPILAN MASRAFLARIN ÇOKLUĞUNDAN BAHSEDERKEN KENGER ADLI SAÇMA BİR FİLME NE KADAR PARAYI NEDEN ÖDEDİĞİNİDE AÇIKLAMSINI BEKLERDİK DOĞRUSU...
    BİRDE BAŞKANIN YAZISINDAN ÖNCE BİRŞEYLER YAZMAYA ÇALIŞAN HEMŞERİM SANA YAZILACAK ÇOK ŞEY VAR AMA TEKRAR BİZİ KULLANARAK BİRİLERİNİN YANINA YAMANMANIZA İZİN VERMEK İSTEMİYORUM.
    BURDAKİ KONU GÜREŞLER BAHSETTİĞİN HER ŞEYE BEN CEVAP VEREBİLİRİM AMA SADECE CENAZE NAMAZINDAN BAŞKANININ KOVULMASINDAN BAHSEDECEĞİM...
    OLAYI BİLMEYENLER TARAFINDAN ÇOK KABA BİR DAVRANIŞ OLARAK NİTELENEBİLİR ANCAK CENAZE KİMİN? KOVULAN KİŞİ VE YALAKALARININ İFTİRALARINA KURBAN GİTMİŞ BİRİNİN.. HATTA ADAM ÖLENE KADAR YALAN SÖYLÜYORLAR MAHKEMELERDEN KURTULMAK İÇİN HASTA NUMARASI YAPIYOR DİYECEK KADAR AŞAĞILIK İFTİRALARA KURBAN GİTMİŞ BİRİNİN CENAZESİNE BIRAKINDA AİLESİ KİMİN KATILIP KİMİN KATILMAYACAĞINA KARAR VERSİN... ORDA KILINAN BİR CENAZE NAMAZI. YANİ KİŞİNİN NAMAZI ÖĞLEN İKİNDİ GİBİ VAKİT NAMAZI DEĞİL YANİ O CENAZEYİ SEVMEYENLERİN GELMESİ UYGUN DEĞİL HA ŞİMDİKİ BAŞKANA OY VEREN KİŞİLERİN ÜZÜLMESİ NEDEN ANLAMIŞ DEĞİLİZ. MERAK ETMEYİN BAŞKANIMIZ ARTIK YOK ARTIK GELMEYECEK KORKMAYIN.. İŞTE BİZ ONU BU YÜZDEN SEVDİK.... ÖLÜSÜ BİLE SİZLERİ TİTRETİYOR..
    SEVGİLİ GÜREŞ SEVERLER BURAYA KONU DIŞINDA YAZMAK ZORUNDA OLDUĞUM İÇİN HEPİNİZDEN ÖZÜR DİLİYOR SELAMLAR SUNUYORUM...
  • Darendeli / 24 Eylül 2008 03:46

    Başkanın Mesajı "www.darende.bel.tr"

    29 - 30 Ağustos 2008 tarihinde yapılan 55. Zengibar Karakucak Güreşleri ve Kültür Festivali akabinde Darende Belediye Başkanlığı tarafından aşağıdaki açıklamanın yapılması gerekli görülmüştür.
    İlçemizde olağanüstü haller dışında her yıl 30 Ağustos Zafer Bayramı anısına düzenlenen Zengibar Karakucak Güreşlerinin 55.si Yüreğir Darendeliler Derneği başkanı Mustafa Polat’ın ,Mersin Darendeliler Derneği başkanı Hulusi Şavluğ’un ve diğer dernek ve kişilerin nezaretinde yapılmıştır.Bilindiği üzere Zengibar Karakucak Güreşleri bugüne kadar Spor Kulübünün organizesinde,Belediye ,Kaymakamlık ,Güreş Ağası ve hemşehrilerimizin desteği ile tertiplenmiş ve yapılmıştır.Son 9 yıldır Zengibar Karakucak Güreşleri kültür festivali şeklinde yapılmaya başlanmıştır.Böyle olunca bu organizenin bütün yükü Belediyeye bırakılmıştır.Son olarak 54. Zengibar Karakucak Güreş ve Kültür Festivali Belediyenin organizesinde Spor Kulübü Güreş Ağası ve Kaymakamlık nezaretinde yapılmıştır.Son yıllarda bu organizeler Belediyeyi ve Belediye Başkanlığını yıpratmaya yönelik bir çalışma içerisine girilmiştir.Bu durum hem güreşlerimizin hem festivalimizin hem de kurum olarak Belediyemizin zarar görmesine yol açmıştır.Böyle olunca güreşlere ve festivale daha fazla zarar verilmesini önlemek ve Belediyeyi daha fazla yıpratmamak için Belediye’nin bu organizenin içinde olmayacağı ,maddi destek vermek sureti ile bu organizenin yaşatılmasını her kesimin katılımı ve katkısı ile yapılmasının daha uygun olacağı kanaatine varılmıştır.Şüphesiz ata sporumuz Karakucak Güreşlerinin ilçemizde tertip edilmesi Zengibar Karakucak Güreşleri ve Kültür Festivali şeklinde organize edilmesi ilçemize ayrı bir canlılık ve hareketlilik kazandırması yanında değerli hemşehrilerimizin bir araya gelmesine ve eş dost ziyaretinin gerçekleşmesine de vesile olmaktadır.Bu açıdan ilçemiz ve hemşehrilerimiz için önemi ve değeri tartışılmaz bir organizasyondur.Ancak bu organizeyi şahıslarla kaim gibi göstermek özellikle de Belediye Başkanı’nın şahsı ile direkt ilgilendirmek hatasına düşülmüş ,bu organizeye zarar vermekle Memduh Önal’ a zarar vermeyi aynı ölçüde değerlendirmiş olanlar bu organizelerin faturalarını Belediye Başkanı’na kesmeye çalışmışlardır.Bu anlayış ve bu durum sonucunda her geçen gün ata sporumuz güreşlere ve bu organizeye zarar vermeye başlanmış ilgi ,katkı ve katılım azalmıştır.Belediye ve Belediye Başkanlığı'na başka türlü çamur atamayanlar ,bu şekilde Belediyeyi yıpratma yolu seçmişlerdir.Bu tür niyet ve oyunlara müsaade etmemek için Darende’nin bu büyük ve köklü organizesine herkesin sahip çıkmasına zemin hazırlamak amacı ve düşüncesi ile festivalin Spor Kulübü tarafından ve sivil toplum kuruluşları ile işbirliği yapılarak devam etmesi gerektiğini düşündük.Bu sayede bu organizenin her türlü şahsi ve siyasi istismara meydan vermemesini sağlamak istedik.Burada Spor Kulübü ile Belediye’yi aynı kefeye koymaya ,Spor Kulübü başkanının her yaptığını ,her söylediğini Belediye ile ilişkilendirerek Belediye’yi ve Belediye Başkanı’nı yıpratma saygısızlığı gösterenlere fırsat vermeme adına bu düşüncemizi her yerde her toplantıda ifade etmeye çalıştık.Ama gördük ki Belediye başkanlığının bu açık ve samimi düşüncesi birileri tarafından yine istismar edilmeye ve bu durumdan kendilerine pay çıkarmaya çalıştılar.Bütün bu durumlara rağmen ,55.Zengibar Karakucak Güreşleri ve Kültür Festivalinin tertiplenmesine ve yapılmasına vesile olan ,gayret eden herkese ilçem ve şahsım adına teşekkür ediyorum.

    Geçen sene güreşlere olan ilgiyi azaltmaya çalışanlar ,güreşlere teşrif eden milletvekillerimizi Güreş Ağalığı başlamadan sahadan ayrılmalarını sağlayanlar ,Güreş Ağalığı’nı sabote etmek için ellerinden geleni yapanlar ,bu yıl Belediye olarak organizenin dışında kalacağımızı açıklamamız ,tertip heyetinin dışında olmasına rağmen bu insanları harekete geçirmiş adeta başrolde oynama ve bu işi sahiplenme gayreti içerisine girmişlerdir.Değerli hemşehrilerimizin bu durum gözünden kaçmamıştır.Birileri yine bu organizeyi farklı zeminlere çekmeye gayret etmiştir.Belediye Başkanlığı olarak bu tezgahların ve bu oyunların içinde olmadık.Belediyeyi ve Belediye Başkanlığı makamını yıpratmaya kimsenin hakkı yoktur.Bu konuda Belediye Başkanlığı üzerine düşeni yapmıştır.Özellikle bu organizeyi tertip eden değerli dernek başkanlarının işini kolaylaştırmak ,katılımı ve katkıyı olumlu yönde desteklemek adına Belediye’yi bu organizenin dışında tuttuk.Zira Belediye Başkanlığı’ nın isteği güreşlere herkesin sahip çıkması ,katkı ve katılımın her kesim tarafından paylaşılması ,hemşehrilerimizin hoşça birlik ve beraberlik içerisinde vakit geçirmesi idi.Bazı istisnalar dışında bunun gerçekleşmiş olmasından mutlu olduğumuzu ,gelecek yıllar içinde umut verici bir gelişme olduğunu ifade etmek istiyoruz.Zengibar Karakucak Güreşleri ilk defa derneklerimizin nezaretinde gerçekleştirilmiştir.Bazı eksikliklerin olması veya yaşanması normaldir ama göz ardı edilmemelidir.Bu iradeyi olumlu buluyor ve destekliyoruz.Ancak zamanlama konusunda geç kalınmıştır.Bu da telafi edilir.Tertip komitesi organizenin bütün insiyatifini elinde bulundurmalıdır.İstişare kapısı açık tutulmalı ve her kesimle istişare edilmelidir.İstişare sonunda kararları tertip heyeti vermeli ve kontrolü elinden bırakmamalıdır.Zira tertip komitesi insiyatifini ve kontrolünü kaybedince birileri kendi niyetlerini gerçekleştirme fırsatı buluyor bu da organizeye gölge düşürüyor.

    Güreş ağalığı konusunda geleneksel hale gelmiş bir durumun aksine bir durum oluşmasına tertip komitesi fırsat vermemeli idi.Ağalığın bir sorumluluğu ve bir yeri vardır.Bu konumu korunmalıdır.Ağalık tam anlamı ile yerine getirilmeli ,iş olsun diye birine ağalık payesi verilmemelidir.Burada şu şahıs bu şahıs hedef değildir.Genel olarak ağalık bu ölçülerde kalırsa gerçek ağalık yaşatılmış olur.Yoksa göstermelik ağalıklar ,şova yönelik ağalıklar ,ağalığa gölge düşürür.Buna meydan verilmemelidir.Yine geçmiş yıllarda tertip komitesine yardım taahhütünde bulunup ,sonra bu taahhütünü yerine getirmeyen insanların bu organizelerde söz sahibi olması ,ön plana çıkıp ,geçmiş dönemde yapılan organizeleri bu manada eleştirmesi doğru değildir.Sonra bu tür suçlamalarla bir yere varılamayacağı bilinmelidir.Ne olursa olsun ,kim yaparsa yapsın yapılan her hizmet ilçemize değer kazandıracaktır.Dolayısı ile hizmet edene ,hizmete vesile olana yardımcı olmak teşekkür etmek her vatandaşımızın şiarı olmalıdır.

    Diğer bir konu güreş sahası ve müştemilatı İl Spor Müdürlüğü’ ne ait olmasına rağmen her türlü hizmeti Belediye’den beklenmektedir.Belediyemiz yer yer bu tesislerin hizmetini yapmaktadır.Ancak 55.Zengibar Karakucak Güreş ve Kültür Festivalinin istişare edilmeden tertip edilmesi ,güreş sahasında yapılması gereken bazı işlerin yapılmasına imkan vermemiştir.Bu durumu Belediye’ye yüklemek doğru olmaz.55.Zengibar Karakucak Güreş ve Kültür Festivalinin artısı ve eksisi ne ise tertip komitesine aittir.Bu konuda başka bir adresin gösterilmesi doğru değildir ve haksızlıktır.Her zaman ve her yerde şunu ifade ediyoruz ki ;Belediye Kurumu’na ve Belediye Başkanlığı’na saygısızlık etme seviyesizliğinden herkes uzak durmalıdır.Belediye Başkanı’nı sevmeyebilirsiniz ,Belediyenin yaptığı hizmetleri beğenmiyor olabilirsiniz.Ancak bu durum hiç kimseye bu kurumu ve bu makamı yıpratma ve saygısızlık etme hakkı vermez ve tanımaz.İlçemiz için güzel şeyler düşünenler düşüncesini söylemelidir.Eksikleri tamamlama adına bir şeyler yapmak isteyenler ,usulüne göre yapmalıdır.Hata varda düzeltmek gerekiyorsa ,herkes gücü nispetinde düzeltme yoluna gitmelidir.Yoksa arkadan atarak ,kimliğini gizleyip çirkin ve seviyesiz sözler söyleyerek hiç kimse bir yere varamaz.

    Yapılan bütün faaliyetleri ,işleri ve hizmetleri ilçemizin menfaatine olacak şekilde değerlendirir ve yorumlarsak ;bu durumdan hem ilçemiz hem Belediyemiz hem de bütün hemşehrilerimiz karlı çıkacaktır.Bu duygu ve düşüncelerle bu açıklamayı yapıyor ,herkese sağlık ,huzur ,başarı ve mutluluklar diliyorum.

    Memduh ÖNAL
    Darende Belediye Başkanı
  • darendeli / 24 Eylül 2008 03:28

    yazık....

    Adanadan oturup memleketini sadece festivalde iken hatırlayanlar.Siz yaz ayları dışında darendede ne olup bittiğini biliyormusunuz???Nilmeden ahkam kesiyorsunuz...ikincisi Cenaze töreni demişsiniz...eski Başkanımız Sayın Sıtkı Özinal'a Allahtan gani gani rahmet dilerim. Biz korkmadık geldik.Bizzat şimdiki Başkanımız Sayın Memduh Önal'ın yanındaydım ve cenaze namazından hemen önceki terbiyesizliği de ne yazıkki gördüm.Ve o an kimler için neye oy verdiğimi anlamadım....yani olgunluk bu mu.sizin birlik dediğiniz bu mu?cenazeden kovarcasına küfürler savurmakmı.Siz bumusunuz...size yakışan bumu buna bir açıklık getir sayın akbay!madem o kadar dürüstsünüz samimisiniz buna cevap ver!üçüncüsü Seçimlerde başkanın eczanesinin önünde miting yaptık.bende ordaydım hatta utançla söyliyeyim o pankartların bir ucunda ben vardım.Adamı resmen kışkırtmaya yönelik hareketti bunlar.Pankartı elimden bıraktığım anda Rahmetli Başkanımızın ağzından döküldüğü şu kelimelerdi"bu adamın eşide Kayserili."Yani buna ne gerek bu kadarmı terbiyenin sınırı zorlanır...Adam eczaneden çıkıpta tek birşey söylemedi.Yaptığımız hukuka aykırıydı çünkü miting alanı sadece Cumhuriyet meydanıdır istese şikayettede bulunurdu.Dördüncüsü yine seçimlerde hodri meydan dediniz ve milleti birbirine kırdırmaya çalıştınız yine olgunluğunu sergileyen Memduh Önal oldu.Ve oyunu kurallarına göre oynadı.sizmisiniz birlik isteyen???Hizmet hizmet diyorsunuz bende hizmet yapıldı zannettim ve oyumu yinede bir hata uğruna verdim.beşincisi....hizmet dediniz eski müteahhit belediyeyi borçlandırmaktan başka bişey yapmadı.Ve seçimi kazanan memduh önal olunca bu sefer borç istemeye kalktı ve olan memleketimize oldu.Şayet Yine memduh önal oynanan oyunun farkına vardı ve "makam arabasına kadar alacağım" diyen müteaahitin sahtekarlığını ortaya çıkardı ve bunuda basınla paylaştı.Hatırlayın belediyenin borcu 1.783 trilyon demişti elindeki belgelerle...sahtekar müteahhit şimdi yaptığı duvarların temelini 1,80 cm gösteripte 1,20 cm yapmıştır.Belgelidir bu Allaha inancı olan gidip belediyeden öğrenebilir.hakkını vereceksin hakedene neyi hakettiyse.Ne aldı peki müteahhit 500 600 milyar borcu var belediyenin diyordu ne kadar aldı.Bir gazete yayın yaptı ortalık şenlensin "belediyeye haciz şoku" diye.aynen böyle yazıyordu.Yahu bu kimlerin ilçesinin belediyesi.neyin gururunu taşıyosun bu haberle.senmisini bu ilçenin iyiliğini düşünen???kimden kalma bu borç dürüstsen bunuda yaz.Belediye seçimleri olalı bir ay geçmeden yazıldı bu haber 1 aydamı yapıldı bu borç hadi yaz!!!Altıncısı...içme suyu demişsiniz.Hersene bir haber çıkıyor yok kedi öldü yok su ishal yapıyor...sinek zor girer oraya ne kedisi gidin bir görün allah aşkına hiçmi heyik dağındakine bakmadınız?doktorlar açıklama yaptı Malatya Yenigün gazetesine Bizzat Darendeli boktor M.E herhangi bir mikrop yok diye.madem iftira atıyosunuz ispatlayın.müddei iddiasıyla mükelleftir.iddiasınını ispatlamayan...yedincisi madem memleket sevdalısıyız.Bir kuruş yadım etmedik festivale anca oraya gittik nasıl ağırlanırız düşüncesiyle hareket ettik.yardım denince cebimizde akrep var.ama gördük bu iş belediyesiz olmaz.Elimize yüzümüze bulaştırdık.yardım edeceğimize siyasi rantların peşinde koştuk..noldu peki olan memleketimize oldu.sonra herparti açıklama yapıyor belediyenin eksikliği diye.yok efendinm bu hepimizin eksikliği.Birlik istemeyen sizlerin eksikliği.Seçime yatırım yapacağız diye ne yapacağınıza karar veremediniz.ve bizler size 5 senedir gülüyoruz.gülmeyede devam edeceğiz.sekizincisi bu yüksekokullar kimin döneminde hangi sebeple gitti.Eski başkan polis yolladı oraya mallar yüklenirken olurda bir aksilik çıkmasın diye...bu kadar mı yüksekokul sevdamız bizim????dokuzuncusu "başkan memduh önal' 15 ay hapis cezası" aynen başlık bu...bu adam cezayı aldı peki nerde o ceza haberin devamı yok!dürüstlüğünüzü sevsinler...içme suyu gelmesin diye ne propaganda yapıldı...yapan kim yine bizden biri .A.E.hani memleketti?hani çok seviyoduk?demekki seviyorum demekle olmuyor...hep eleştirilecek şeyler dediniz bu adamın hiç mi iyiliği dokunmadı peki?onuncusu....Kaymakam kaymakam diyorsunuz...siz kaymakam görmemişsiniz.kaymakamın memlekete bişey yaptığı yok.o mecbur bu işi yapmaya,başarılı olmaya.Amaç kademesini yükseltmek.Ne kaymakamlar gelip geçti hangisi gittiğinde geri dönüp darende dedi???Akp ilçe başkanı Memduh Önlı oldum olası hazzetmiyor.bunuda açıklıyor.sen nasıl bir ilçe başkanısın başka partilerle bir olup kendi partinden bir belediye başkanını eleştirirsin.bu nasıl bir yöneticilik anlayışı.Millete başkanı kötülediğinide herkes biliyor.Bilmediğimiz tek şey aday mısın?yoksa yine akraban mı aday?Yılın Belediye Başkanı seçildi hiç bir gazetede göremedik haberiBurada dahil olmak üzere.bu kadar kör olunmamalı.Yani bu memduh önalda olabilir başkasıda memleketimizin başkanı birinci seçildi ama haber var mı yok???neden???onunda cevabı yok!gurur duymamız gerekirken düşündüğümüz şeylere bak.Birliğimiz samimiyetimiz....işte herşey ortada....ben 10'a kadar saydım.Daha bir 10 aklımda var elimden geldikçe yazacağım.Şayet bunlara biri cevap verebilsin!!!özelliklede Cenaze Töreninde utanç duyulacak o sahneye biri açıklama getirsin!!!
  • darendeli / 17 Eylül 2008 11:08

    birlik

    İLÇEMİZDE BİRLİK VE BERABERLİĞİN MİMARI OLAN SAYIN BAŞKANIMIZIN İÇİNDE OLMADIĞI HİÇ BİR İŞ GÜZEL DEĞİLDİR.
    ÇÜNKÜ BU MEMLEKET İÇİN EN GÜZEL ŞEYLERİ BAŞKANIMIZ DÜŞÜNÜR. ONU İZLEMEYE DEVAM EDİN.
    ÖRNEK VERECEK OLURSAK GÜREŞLER YAPILMASIN DİYE BOŞUNA DEMEDİ. GÖRÜYORSUNUZ BAŞARISIZ OLDULAR. BAŞKAN OLMAYINCA YAPILAMADI. EĞLENCE DİYORSANIZ İLÇEDE MASRAFLARIN TAMAMINI VEREREK KİMSE YORULMASIN DİYE OĞLUNUDA OYNATIP YORAN.SİNEMA FİLMİ ÇEKTİRİP KENGER ADLI İLÇENİN KİMLİĞİNİ DEĞİŞTİRMEDİMİ DAHA NE YAPSIN.
    GÜREŞLERE PARAYI BOŞA VERMEDİ AMA KENGER GİBİ DARENDEYİ TANITAN BİR FİLM İÇİN FEDAKARLIK YAPTI KESEYİ AÇTI ÇÜNKÜ O FİLM ÇOK ÖNEMLİYDİ.
    BAŞKA BİR ÖRNEK ZAVİYE MAHALLESİNDEKİ ÇALIŞMALARIN TAMAMINI O YAPTI ESERLERİ SES GETİRİYOR.
    MECLİS ÜYESİ HEMŞERİLERİ ZORLANMASIN DİYE
    RUHSATA BİLE GEREK OLMADAN AÇILAN PETROLLAR SEÇMENLERİNİN KAPILARINA KADAR YAPILAN PARKE TAŞLARI KİMİN ESERİ..
    BELEDİYECE YAPILAN TEMİZLİK İŞLERİNİ SAĞLAM OLSUN DİYE TANIDIĞINA HİÇ BİR ÇIKAR SAĞLAMADAN VERİP İKİ ÜÇ KİŞİYLE HALLEDİYOR NE GÜZEL. HİÇ BİR YERDE ÇÖP VE KOKU VARMI VİCDANLI OLUN BİRAZ..
    DARENDE YE HAS BİR SİNEK TÜRÜ ORTAYA ÇIKMASA HER GÜN İLAÇLAMA YAPACAK SOYU KURUMASIN VE İLAÇ BOŞA HAVAYA GİTMESİN DİYE İLAÇ BİLE SIKTIRMIYOR DAHA NASIL DÜŞÜNSÜN BİZİ
    EN SON KANYON PROJESİDE ONUN ESERİ. HATTA DAHA ÖNCE DARENDE BİR KÖYDÜ BAŞKAN ŞEHİR YAPTI.
    İLÇEDE NE KADAR KÖKLÜ ESER VARSA HEPSİNDE EMEĞİ VARDIR.BAŞKANIN İÇİNDE OLMADIĞI BİR ESER YOKTUR. BUNDAN DOLAYI HERKES KARŞI ÇIKSADA BAŞARISIZDA DESE BEĞENMESELERDE KUSURA BAKMASINLAR HOCAM ALIR YİNE...

  • burdayız / 16 Eylül 2008 15:35

    ne hizmeti

    güreşlerle ilgili yorumlar herkesin kendi görüşü saygı duyarım ama hizmet deyince şaşırdım... ne hizmetinden bahsediyorsunuz... siz gerçekten memlekete hizmet mi yapılıyor diyorsunuz...
    lütfen biraz daha tarafsız olun elinizi vicdanınıza koyun.
    ilçenin suyunun durumu belli. çöp toplanma şekli belli..
    ona buna yapılan peşkeşler ortada.
    enson yanındaki meclis üyesine başkanın yaptığı kıyak nedeniyle kapatılan petrol ortada iken ne tarafsızlığı ne dürüstlüğü
  • Yeniceli / 16 Eylül 2008 12:55

    yağcılık

    Güreş ağalığı ile yapılan diğer yorumlarda ilçe kaymakamı el üstünde tutulup ,ilçenin Belediye Başkanı olan Sayın Memduh ÖNAL hocama atıflarda bulunan insanları kınarken tarafsız yayın yapmamanız temennisi ile………
  • servet / 15 Eylül 2008 13:17

    hizmet

    kardeşim hizmet festivalle sınırlı değilki
    sizin için hizmet eğlence,menfaat demekki
    ben diyorumki hizmeti kim yaparsa o na destek olalım.körükörüne,partizanca karalamayalım.
    cenazeye gelince oradaydım kimseden korkmam ben.gelenleride nasıl kovduğunuzuda gördüm ve o gün sizden koptum.bununlamı gurur duyuyorsun,şerefini taşıyorsun. önce hazımlı olmak lazım.tamam bu adamdan menfaatlenemiyorsan hakkını yeme.dahada seningibi sabit fikirli ve art niyetliyle muhatap olmak istemiyorum.
    ben gerçekleri yazmak istedim alan alır..
  • ak bay / 14 Eylül 2008 20:06

    haksızlık nedir

    SİZDEN RİCAM HAKSIZLIK DERKEN NE OLDUĞUNUDA AÇIKLAYIN HERKES BİLSİN. BAŞKAN KENDİSİ BİZZAT BANA SÖYLEDİ YAPAMAYACAĞINI. ONDAN SONRA ADANADAKİ DERNEKLER HAREKETE GEÇTİ. BİLMEDİĞİNİZ KONULARDA AHKAM KESMEYİN.. AYRICA BUNDAN ÖNCEKİ BAŞKANIMIZA NE YAPTIĞIMIZI SORAN GAFİL..
    SENİN GİBİ ZAVALLILAR BİRİLERİNDEN KORKUP CENAZESİNE BİLE GELEMEZKEN BİZLER ONU SAĞLIĞINDADA CENAZESİNDEDE OMZUMUZDA TAŞIDIK VE BUNDAN GURUR DUYDUK. HER ZAMANDA ONUN GİBİ BİRİNİN YANINDA OLMANIN ŞEREFİNİ TAŞIDIK.
  • aliş / 14 Eylül 2008 11:22

    görkem derken ne demek istediniz bilmem
    .yapılan şovlarmı ?başkan gidecekmiş gitsin kqardeşim.şahıs önemli değil bizim için hizmet önemli,o giderse başkası gelir hizmet edenin başımız üstünde yeri. ama hizmet edip gidenede teşekkür etmeliyiz lütfen partizanlığı bırakalım.özellikle siz ak bay bey!bundan önceki başkanın yaptıklarını unuttukmu acaba lütfen hatırlatında bilelim .oraya saplanmışınızgkimin gideceği kimin güleceği sandıkta belli olur yorulmayın şimdiden.
    özleriniz kör,hakikatten korkuyorsunuz. siz niye bu kadar telaştasınız
  • servet / 14 Eylül 2008 11:00

    denesene

    siz takılmışınız birkere.gözünüz kör değil ama görmek istemiyorsunuz.ben kimsenin ağzıyla konuşmam.haklıya hakkını veririm ayrıca ben bu başkana oy da vermemiştim ne yazıkki.meydanı boş bulan acaba bende birşeylerden menfaatlenirmiyim diye koşmuş sahaya
    yalanmı oradakilerin çoğunun bir hesabı var.8 yıl önce ne olmuştu festivale görkem kazandıran herkes neyin ne olduğunun senin kimin ağzınla konuştuğunu tahmin debiliyor.ben aptal değilim,sadece vicdan sahibiyim.takılmam vermemiştim oyumu o zaman olabilir bu şimdi vermeyeceğim anlamına gelmez. çalışana destek veririm siyasete kul köle olmam.beni aklım ve mantığım yönetir onlarla konuşurum YORUmcu arkadaş sende denesene peşin hükümlerinden kurtulup.burada sorun başkan değilki o na yapılan haksızlıklar
    .
    .
  • ak bay / 12 Eylül 2008 19:49

    görkemliydi

    güreşler görkemliydi derken sekiz on yıl öncekiler kadar demedik. son dört yıla göre görkemliydi. dahada güzel olabilirdi ama başkanlık makamını işgal eden kişi kesin kararını erken açıklamış olsaydı tabiki.
    eleştirirken vicdanlı olun ilçede teşkilatı olan bütün siyasi partiler ve örgütler destekliyordu.
    memlekette istenen bu değilmi.
    birlik beraberlik niye batıyor birilerine ellerinden bir şeyler mi kaçıyor yoksa. evet gidiyor ama çaresi yok...
    ayrıca başkanınız yapmak istemediğini bu komite ortaya çıkmadan önce açıklamıştı.
    bence yorum yapanlar birilerinin ağzıyla konuşmasın. gerçi farketmez zaten bir kaç ay sonra başkan ve yandaşları yok olacak Allah ın izniyle..
  • ali ışık / 12 Eylül 2008 13:45

    su meselesi

    evet Servet Bey yorumunuzu okuyunca hatırladım.yıllar önce Darende'ye su vermemek için dava açanlar şimdi Darende sevdalısı olmuş(!)Festivali kimler ne amaçla nasıl yaptı,çok iyi gördük,kimse abartmasın.birilerini karalamak için fırsat kollayanlar olayları görmek istedikleri gibi görüyor.
  • servet / 12 Eylül 2008 10:37

    vay beee!

    tertip komitesini sahada görünce aklıma yıllar öncesi yaşanan şu olay geldi.sizde hatırlarsınız anlatınca.bu beld.başkanı ilk döneminde şelaleden ilçeye içme suyu almıştı.o zaman şimdi bu festivali organize eden tertip komitesindekilerden ikisi(a.e...)suyu vermemek içinilçemize,TRT 1sabah yayınlanan galiba adı gündem olan programa bir hafta boyunca başkan aleyyhine doğyı katlediyor suyu alıyor diye yayın yaptırmışlardı.darendeye içme suyu verilmesini engellemek için yapmadıkları kalmamıştı.işte bu kişilerin şimdi bu festivalin tertip komitesinde olması bana anlamlı geldi
    ne olduda şimdi darendesever oldular.biz halk olarak aptalmıyız,unuttukmu?bunların niyeti memlekete hizmet değil ALLAHın suyunu darendeye vermek istemeyen bu kişileri protokolde otururken,kaymakama yaltaklık yaparken görünce niyetlerinin başkanı yıpratmak olduğu inancına vardım.takdir sizin!yorum yaparkende biraz insaflı olun.geçmiş yıllardaki görkem,organize varmıydı şişirdiğiniz festivalde oradaydım çünkü.başkanın gelmemeside ayrıca bence çok doğruydu.demekki oynanan oyunun farkındaymış.
  • aliş / 11 Eylül 2008 20:35

    festival

    bu insanlar memleketlerini seviyorlardı madem,başkana yardımcı olalım birlikte yapalım festivalimizi deselerdi.darendeye su vermemek için uğraşanlar şimdi darendecimi oldu
    ..onların maksadı başkanı yıpratmak,siyasi şov yapmak hizmet öyle yapılmaz
    .biz halk olarak herşeyin farkındayız.görkemli geçmiş festival oradydık görkem neredeydi?sadece bazı şovmenlerin şovları vardı.yazık bu memlekete.
  • İsmail KAVAK / 9 Eylül 2008 12:51

    OLUR BÖYLE

    İset yeterki, aşılmayacak dağ mı var? İsteyince bazı şeyler oluyor. İşte idarecilik. Kaymakamın yaptığı idarecilik anlayışı. Hizmetin olduğu her yerde olmak. Makama çakılmak değil. Makam sadece vesile. Darende de keşke herkes siyasi şova dönüştürmeden birlik ve beraberlik içerisinde, hizmet noktasında böyle idarecilere sahip çıksa. Tüm siyasiler, vakıf ve dernek yöneticileri, sivil toplum örgütleri ve hele hele sivil vatandaşlar hizmet erbabını yalnız bırakmamalı. ESAS DARENDELİ; KİMLİĞİNDE DARENDE YAZAN DEĞİL ORAYA HİZMET ÜRETEN VE GÖTÜREN DARENDELİDİR. Saygılar.
  • adanadan darendeli bi vatandaş / 6 Eylül 2008 23:18

    olması gerek oldu

    ADANA,Yüreğir darendeliler derneğinden hatta ve hatta tertip komitesinden de diyebilirim,,güreşler de ordaydım,,gayet güzel ve çoşkulu bi şekilde geçtii,,belediye başkanı gelmedi oveya güreşleri yapmadı,, o gelmedi yapmıyacak diye 55 yıllık festival yapılmıyacakmı sandıı tertip komştesi oalrak ta yapılması gereken yapıldı ve ağalık kaymakamımıza yakıştı sayın kaymakam VURAL AKGÜLÜ tebrik ediyor ve kutluyorumm,,,memduh önal da DARENDE mizi sahipsiz sanmasınn herkese hayırlı günler
  • Gençlik / 4 Eylül 2008 13:46

    Ben sevmedim

    Kaymakam beyin çalışmalarını basından öğreniyoruz ama yaptığı çalışmalar göz boyamak için aslında iyi bir insan ama yaptığı işleri göz boyamak için yapıyor. Mesela gidin kanyona inşaatı bitmeden kırılmaya dükelmeye başlamış. Yazıktır günahtır böyle olmaz. Keşke kaymakam ağa olmasaydı. Adana'dan esnaf abilerden biri olsaydı.
  • GÜLABİ / 4 Eylül 2008 13:33

    GÜLABİ

    Bir ilçenin tümüne ait organizasyonun belediye ve diğer kurumlarca yapılmak istenmemesi festivalin yapılmayacağı anlamına mı gelecek tabiî ki ilçesini sevenler çıkacak.
    Helal olsun size organizasyonda görev alan ve bu işi canla başla yaparak göğsümüzü kabartanları kutluyorum. Ayrıca payeler alınmaz verilir. Ağalık ta kaymakama yakışmış, organizasyondakiler ve halk böyle istemiş ise mesele yoktur.
    Kaymakam VURAL KARAGÜL Ü KUTLUYORUM ÇÜNKÜ DARENDEYE ÇAĞ ATLATMIŞTIR YAPILANLAR ORTADA. İNKÂR EDENİN GÖZÜNE DURSUN. BU ARADA KENDİSİ İSE MUHALİFLERE KULASMASIN ( kULAK VERMESİN) ONLAR DA OLMASA İŞ YAPANIN KEYMETİ OLMAZ :):):)
  • AK BAY / 3 Eylül 2008 19:02

    TEBRİKLER

    GÜREŞLERE EMEĞİ GEÇEN HERKESE TEŞKKÜRLER. GERCEKTEN UZUN YILLARDIR EN GÖRKEMLİ FESTİVALDİ. KAYMAKAM BEYİN AĞALIĞIDA ANLAMLIYDI. DEMEKKİ GÜREŞLER ARTIK DEVLETE MAL OLACAK. EN AZINDAN İŞ BİLMEZ BELEDİYE YÖNETİMİNDEN DAHA İYİ OLUR.
    BİRDE GÜREŞLER SIRASINDA BELEDİYE BAŞKANI İLE DARENDESPORUN ESKİ BAŞKANI GELMEDİ DİYE BİR HABER ÇIKMIŞ BİR GAZETEDE.
    DOĞRUSU HİÇ FARKETMEDİM. NİYE GELMEDİKLERİNİDE MERAK ETMEDİM. BENCE İKİSİ BERABER KOLKOLA DAHA FAZLA GEZERLERSE KARGAYLA YATAN PEKMEZLE KALKAR LAFI GİBİ OLUR BAŞKANIN SONU.